Beste ouders,

De JOTA (jamboree on the air) is een wereldwijde scouting-activiteit in het derde weekend van oktober (20-22 oktober 2017). Tijdens de JOTA krijgen de kinderen meer inzicht in techniek en communicatie, en krijgen zij de kans om via radio te zenden met andere jeugdleden van scouting wereldwijd.

Ook dit jaar zal onze groep weer hieraan meedoen. Wij hebben voor dit weekend een gebouw op de Heikop, Brunssum gehuurd waar wij kunnen zenden, spelen en slapen. Er staat een vol programma voor het hele weekend voor zowel onze welpen en scouts gepland. Ook komen de scouts en welpen van Scouting Tarcisius (Landgraaf) op zaterdag op bezoek, en zullen zij meedoen aan het programma.

Wij heten de welpen en scouts graag welkom om 20uur op vrijdagavond. Zij kunnen op zondagochtend 11 uur weer opgehaald worden. Wij – de staf – gaan er vanuit dat de kinderen thuis al hebben gegeten op vrijdagavond. Voor de maaltijden op zaterdag en ontbijt op zondag wordt gezorgd. Wel wordt voor dit weekend een kleine bijdrage van €5 per kind gevraagd. In deze bijdrage is alles inbegrepen: activiteiten, huur van het gebouw, eten en drinken, en het insigne dat zij aan het einde van het weekend verdiend hebben. Graag hadden wij dit inschrijfgeld uiterlijk tijdens de laatste opkomst van uw kind ontvangen (welpen 7 oktober; scouts 14 oktober).

Het enige dat de kinderen tijdens dat weekend nodig hebben zijn:

• Toiletspullen (tandpasta, tandenborstel, washandje en handdoekje)
  • Beddengoed (slaapzak of deken met hoeslaken, hoofdkussen, teddybeer of andere knuffel)
  • Kleren (ondergoed, sokken, t-shirts, een extra broek, pyjama, …)
  • Stevige wandelschoenen

Zoals altijd is snoep toegestaan, maar alleen als het voor de hele groep is. Omdat welpen en scouts samen op weekend zijn geldt ook voor de scouts dat snoep bij de staf ingeleverd wordt.

Hopelijk kan iedereen mee doen met deze leuke activiteit, er staat weer een vol programma te wachten!

Mochten jullie nog vragen hebben kunnen jullie altijd bij de staf of organisatie terecht. Organisatoren van dit weekend zijn Rik en Arno.

Groeten en tot 7 oktober!