Zaterdag 10 maart 2018 was dan eindelijk zo ver. De eerste echte stap richting een nieuw HK!

Met het ondertekenen van het convenant door ‘t Stift, Scouting St. Hubertus en de gemeente werd de eerste stap bekrachtigd. Na een zeer hartelijke ontvangst (aan niets ontbrak het) allereerst de vlag gehesen. Na zoveel jaar eindelijk opnieuw een vlaggenmast waarmee de opkomsten “echt” geopend en gesloten kunnen worden.

Daarna was het tijd voor het “echte” werk en werden er fier 3 handtekeningen geplaatst. Na al dit “zware werk”  was er een bijzonder moment in de vorm van het planten van een appelboom.

Dit op een zeer vruchtbare en heldere toekomst van zowel ‘t Stift als Scouting St. Hubertus. Een bijzondere samenwerking die ook de gemeente een warm hart toedraagt. Daarna meteen door naar het nieuwe HK om direct maar eens te kijken wat er op ons te wachten staat. Nadat de vertrekken uitvoerig “geïnspecteerd”  waren was ook de tuin aan een nader onderzoek onderhevig. Want waar moest nu precies die vuurkuil komen?

Een mooie ochtend met veel opgetogen mensen die er allen voor willen gaan en zo werd ineens een doodnormale zaterdagmorgen een bijzondere ochtend waar nog lang aan teruggedacht zal worden.

Op naar een geweldige en bijzondere samenwerking en nu snel op weg naar de volgende stap!

Hieronder een impressie. Enjoy!